13 maja 2013

Wiosenne inspiracje z przenośnym fleszem

Jest wiosna, a to najlepsza pora aby zacząć fotografować.


Fot. 1 – © Małgorzata Tymińska; obiektyw 10–22 mm, f/9, 1/60 s, ISO 100, lampa błyskowa Speedlight 580EX


Wiosna to moja ulubiona pora roku, kiedy wszystko budzi się do życia, kwiaty zaczynają kwitnąć, drzewa się zielenią i wszędzie zaczynają otaczać nas kolory. Uwielbiam fotografować o tej porze roku.

Poniżej kilka podpowiedzi na co warto zwrócić uwagę, jeśli wybieramy się fotografować piękne kolory natury.

Wyjdź na zdjęcia wcześnie rano lub późnym popołudniem aby zarejestrować na zdjęciach piękne, ciepłe kolory wiosny. Unikaj ostrego południowego światła, a jeśli nie masz wyboru, fotografuj w cieniu lub używaj dyfuzora.
 Jeśli dzień jest pochmurny, to możesz spokojnie fotografować przez cały czas, gdyż wtedy chmury są jednym wielkim dyfuzorem, a to jest najlepsze co może przydarzyć się fotografowi w samo południe. W takich sytuacjach nie zawieraj w kadrze szarego nieba, a twoje zdjęcia nie będą miały zbyt mocnego kontrastu.

Zabierz ze sobą filtr polaryzacyjny, pomoże on jeszcze bardziej wydobyć intensywność kolorów.

Zanim wykonasz zdjęcie, obejrzyj dokładnie cały kadr i upewnij się, że nie ma w nim żadnych niepożądanych elementów, które potem będą niepotrzebnie odciągały uwagę widza. Skoncentruj się na temacie głównym, ale obserwuj również jego otoczenie.

Rób zdjęcia z różnymi ogniskowymi i z różnej perspektywy. Poświęć czas na zrobienie zdjęcia i dokładnie opracuj kadr zanim naciśniesz spust migawki.

Te trzy zdjęcia zostały wykonane późnym popołudniem na polach kwitnących tulipanów w Holandii. Chcąc wykonać inne zdjęcia, postanowiłam spojrzeć na świat z perspektywy żaby. Położyłam się na ziemi i zaczęłam obserwować kwiaty z innej, niż dotąd perspektywy. Jak się okazało potem, był to bardzo dobry pomysł. Ponieważ słońce zbliżało się ku zachodowi, ale nadal było dość intensywne musiałam uporać się z dużą różnicą oświetlenia nieba i kwiatów, które znajdowały się w cieniu. Dla ludzkiego oka rozpiętość tonalna była doskonała, jednak dla aparatu była zbyt duża, gdyż niebo było bardzo jasne, natomiast nie wszystkie kwiaty były oświetlone światłem słonecznym. Szybko podjęłam decyzję aby doświetlić pierwszy plan lampą błyskową. Po dokonaniu pomiaru ekspozycji, celowo nie doświetliłam światło zastane o dwie działki po czym ustawiłam flesz na tryb manualny. Ustawiwszy odpowiednią moc błysku, podyktowaną odległością do pierwszego planu i przysłoną w aparacie, zrobiłam zdjęcie. O to co wyszło, tego pięknego późnego popołudnia.

Wszystkie zdjęcia w tym artykule zostały wykonane z lampą błyskową ustawioną w trybie manualnym.



Fot. 2 – © Małgorzata Tymińska; obiektyw 10–22 mm, f/9, 1/100 s, ISO 100, lampa błyskowa Speedlight 580EX



Fot. 2 – © Małgorzata Tymińska; obiektyw 10–22 mm, f/9, 1/125 s, ISO 100, lampa błyskowa Speedlight 580EX

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak swobodnie używać lampy błyskowej w trybie TTL ale przede wszystkim w trybie manualny, dokąd zmierza światło flesza, jak ustawić idealną ekspozycję dla światła lampy błyskowej, co to jest czas synchronizacji błysku, ile trwa błysk i jakie to ma znaczenie, co to jest liczba przewodnia lampy błyskowej i dlaczego jest ona taka ważna, co jest kluczem do prawidłowej ekspozycji z fleszem, do czego służy skala odległości? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź już w pierwszej lekcji autorskiego kursu Bryana Petersona “Lampa błyskowa bez tajemnic”. Kolejny kurs rusza już 7 czerwca, zapisz się już dziś a my zagwarantujemy Ci 100% satysfakcji. Nic nie tracisz, jeśli stwierdzisz, że kurs jest nie dla Ciebie, nie tego się spodziewałeś lub po prostu zmienisz zdanie, możesz bezpłatnie zrezygnować z kursu do momentu zanim dostaniesz dostęp do drugiej lekcji. Gwarantujemy 100% zwrotu wpłaconej kwoty na kurs, bez zbędnych pytań i formalności. Maksymalnie tylko 20 osób na każdym kursie!

Sprawdź sam.

Do zobaczenia na kursie,

Małgorzata



Najlepsze miejsce do nauki fotografii w Internecie!™

Fotografuj z głębi serca! Fotografuj świadomie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz